امروز : 1403/06/26

سایت خبری سازمان فروش بیمه سامان

پایگاه اطلاع رسانی و خبری

طرح های جدید درمان خانواده

انتشار : 12:01 1403/06/07

جدول طرح ها و حق بیمه های بیمه درمان تکمیل خانواده


همکاران گرامی

به پیوست طرح های جدید درمان خانواده و شرایط آن که از پایان شهریور ماه لازم الاجرا می باشد خدمتتان ارسال می گردد.

مد نظر داشته باشید کلیه فرم هایی که تا 30 ام شهریور ماه در اتوماسیون بدون هیچ گونه نقصی و همراه با فیش باشد، قابلیت صدور با طرح های قبلی را دارد و در صورتیکه فرمی نقص داشته باشد یا پزشکی باشد حتی اگر فیش نیز واریز کرده باشد بعد از تاریخ مذکور می بایست فرم ها را تغییر داده و از طرح های جدید استفاده نماید.

  • تخفیفات قابل ارائه:
  1. بیمه گذار در صورت داشتن هر یک از شرایط زیر مشمول اخذ حداکثر 10% تخفیف بر روی مبلغ حق بیمه می‌گردد:
  • بیمه گذار دارای بیمه نامه عمر سامان بوده باشد.
  • در صورتیکه بیمه گذار، حق بیمه را بصورت نقدی (یکجا) پرداخت نماید.

نکته 2: لازم به ذکر است، میزان تخفیف قابل ارائه در صورت داشتن موارد فوق الذکر حداکثر 10% خواهد بود.

  1. تخفیف تعداد بیمه شده
  • در صورتی که تعداد بیمه شدگان (براساس صفحه اطلاعات همسر و فرزندان در شناسنامه بیمه گذار) بیمه نامه 2 نفر باشد، صدور بیمه نامه مشمول 5% تخفیف خواهد شد.
  • در صورتی که تعداد بیمه شدگان (براساس صفحه اطلاعات همسر و فرزندان در شناسنامه بیمه گذار) بیمه نامه 3 نفر و بیشتر باشد، صدور بیمه نامه مشمول 15% تخفیف خواهد شد.
  1. تخفیف برای بیمه نامه‏های تمدیدی با نسبت خسارت 25% و کمتر
  • در صورتی که نسبت خسارت بیمه نامه‌های درمان خانواده هنگام تمدید 25% یا کمتر باشد، مشمول 15% تخفیف خواهد شد.

نکته 3: این تخفیف برای بیمه نامه هایی که بیمه شدگان آنها در سال قبل، بیمه نامه جدا داشته و در زمان تمدید بواسطه نسبت خانوادگی (مانند همسر یا افراد تحت تکفل) و استفاده از تخفیف تعداد، قصد تجمیع ذیل یک بیمه نامه را داشته باشند فقط در صورتی میسر است که مجموع نسبت خسارت های دو بیمه نامه به حق بیمه های آنها، بیشتر از 25% نباشد. 

نکته 4: لازم به ذکر است، تخفیفات مطرح شده در بندهای 2 و 3 منافی یکدیگر نبوده و در صورت احراز شرایط تعلق تخفیفات هریک به تنهایی و یا در ادامه یکدیگر قابل اعمال خواهند بود.

نکته 5: حداکثر فاصله بین تاریخ صدور زودتر از موعد تمدید می تواند 5 روز قبل از شروع بیمه نامه باشد.

تبصره:  طرح پایه امکان تقسیط نداشته و شامل تخفیف 10% نقدی نیز نمی باشد.

  • اضافه نرخ:

در صورت وجود شرایط زیر به حق بیمه‌های فوق اضافه نرخ تعلق می‌گیرد:

  1. اضافه نرخ بابت نداشتن بیمه گر پایه:

در که بیمه گذار فاقد بیمه گر پایه باشد، 18% به عنوان اضافه نرخ به حق بیمه (مندرج در جدول حق بیمه اصلی سالانه (جدول شماره1) اضافه خواهد شد.

  1. اضافه نرخ جهت بیمه نامه‌های تمدیدی با ضریب خسارت بالا:
  • در صورتی که نسبت خسارت بیمه نامه در زمان تمدید بیشتر از 150 درصد باشد، مشمول 50% اضافه نرخ خواهد شد.
  • در صورتی که نسبت خسارت بیمه نامه در زمان تمدید بیشتر از 300 درصد باشد، لازم است حتما" در این خصوص از مدیریت درمان کسب تکلیف گردد.
  1. اضافه نرخ سنی:

حق بیمه‌های جدول شماره 1 در خصوص بازه سنی صفر تا 60 سال می‌باشد و برای سنین بالاتر، اضافه نرخ سنی به شرح ذیل اعمال خواهد شد:

اضافه نرخ در خصوص بازه سنی 61 تا 70 سال تمام معادل 50% و در خصوص بازه سنی 71 تا 75 سال (مختص مشتریان وفادار) 200% می‌باشد.

نکته 6: مشتریان وفادار شامل مشتریانی می‌شود که بیمه نامه درمان خانواده ایشان حداقل برای دو سال متوالی در شرکت بیمه سامان تمدید شده است، در غیر این صورت بیمه نامه قابل صدور نیست.

  • تمدید:
  • بیمه گذارانی که ضریب خسارت ایشان زیر 26% باشد می توانند هر یک از طرح های سال جدید را بدون تکمیل فرم پرسشنامه سلامت انتخاب نمایند و مشمول 15% تخفیف عدم خسارت می گردند.( تمدید صرفا با تکمیل فرم پیشنهاد یا نامه انجام می گردد)
  • بیمه گذارانی که ضریب خسارت ایشان از 26% الی 150% باشد می توانند هر یک از طرح های سال جدید را بدون تکمیل فرم پرسشنامه سلامت انتخاب نمایند و صرفا با تکمیل فرم پیشنهاد یا نامه تمدید بیمه نامه صورت می پذیرد.
  • بیمه گذارانی که ضریب خسارت ایشان از 150% الی 300% باشد نیز باشد می توانند هر یک از طرح های سال جدید را بدون تکمیل فرم پرسشنامه سلامت انتخاب نمایند لیکن مشمول 50% اضافه نرخ می گردد. .( تمدید صرفا با تکمیل فرم پیشنهاد یا نامه انجام می گردد)

در صورتی که نسبت خسارت بیمه نامه در زمان تمدید بیشتر از 300 درصد باشد، لازم است حتما" در این خصوص از مدیریت درمان کسب تکلیف گردد.
 

فایل جدول طرح ها و حق بیمه های بیمه درمان تکمیل خانواده
 

947

دیدگاه کاربران
0